Продукти: 1 октопод/при мен 1.200 гр./,1/2 кг.средни на големина картофи,едра морска сол,1 с.л. сладък червен пипер и 1 с.л. лют червен пипер/ по желание/,зехтин.
Приготвяне :

Измивам картофите много хубаво с четка и ги слагам в тенджера/без да ги беля/,да покрият дъното и.
Поръсвам ги с морска едра сол/около 1 ч.л.
Наливам вода/250 мл.за 500 гр.октопод/,при мен около 1 литър и слагам на котлона да заври.
Идва ред на октопода…Хващам го и го потапям три пъти във врялата вода …Испанците казват …Да му се вземе акъла   🙂
Намалям огъня до минимум и сварявам деликатеса.
Времето за готвене зависи от големината на октопода.При мен беше около 45 мин.
Октоподят се сварява за същото време,за което се сваряват и картофите.
Проверявайте с клечица месото,като гледате да не го преварите,да не стане жилаво.
Отделяме водата от варенето/аз я прибирам и с нея приготвям паея/,оставяме месото и картофите да изтинат хубаво .
Върху типична дървена чиния/подобна да кръглите дъсчици за рязане/подреждам ред от обелените и нарязани на кръгчета картофи,отгоре ред нарязан на тънки гръгчета октопод/максимум 5 мм/.
Поръсвам с червен пипер,едра морска сол и зехтин и притоплям така приготвената чиния в микровълновата фурна.

Благодаря на приятелката ми Теди за това,че ме научи да приготвям това чудесно ястие!

